Now Reading
Morobe verwelkomt Bernard Tournemenne als creative director

Morobe verwelkomt Bernard Tournemenne als creative director

MOROBÉ, het toonaangevende Belgische schoenenlabel, benoemt Bernard Tournemenne, ook bekend als Bernard T. Sestig, als creative director. Twee jaar geleden opende Virginie Morobé haar eerste flagship store in Knokke en bracht daarmee onbewust een nieuwe bron van creativiteit binnen. Sindsdien heeft Bernard T. Sestig zich ontpopt tot een waardevolle aanwinst voor het luxelabel, en zijn benoeming als creative director heeft geleid tot een opwindende uitbreiding in de productcategorieën van MOROBÉ.

De vriendschap tussen Bernard Tournemenne en Virginie Morobé gaat even terug. Hun eerste professionele ontmoeting vond plaats bij Glenn Sestig Architects. Bernard T. Sestig, al dertig jaar de partner van Glenn Sestig, zowel zakelijk als privé, is niet alleen verantwoordelijk voor kleuren, materialen en sfeer bij het prestigieuze Glenn Sestig Architects, hij draagt er ook de titel van artistic director. Zijn eigengereide visie heeft geresulteerd in de onderscheidende look & feel van de MOROBÉ-boetiek in Knokke, gekenmerkt door een zandkleurig kamerbreed tapijt op maat, mosgroene suède legplanken en weelderige, bronzen details. Hij heeft zelfs het iconische MOROBÉ-logo geïntegreerd in bronzen deurkrukken en fluwelen poefs. Voor de tweede boetiek in Antwerpen, ging hij op hetzelfde elan verder.

In plaats van Bernard als een indringer te beschouwen, omarmde Virginie Morobé zijn frisse perspectief. Ze erkent dat het soms moeilijk is om van een afstand naar je eigen merk te kijken. Bernard kon dat wel en bracht nieuwe ideeën en inzichten. Hij beschreef MOROBÉ als ‘balnéaire’, en dat werd de katalysator van de nieuwe accessoirelijn. Het is geen verrassing dat hun samenwerking op organische wijze is gegroeid, gedreven door gedeelde visies en esthetiek.

Bernard verdiende eerder zijn sporen als creatieve duizendpoot in de modewereld. Als student aan de Hoofdstedelijke Kunstacademie in Brussel belandde hij per toeval in de modewereld. Na ad hoc in te vallen voor een vriendin als styling assistant, nam hij vervolgens haar job over en werkte hij negen jaar als assistent voor merken als Missoni en Thierry Mugler. Later deed hij kleurstudies voor Dirk Bikkembergs en werkte hij twintig jaar samen met Olivier Theyskens. Hij dacht mee over de defilés, branding en packaging voor zowel Theyskens’ eigen merk als voor Rochas en Nina Ricci.

Naast zijn expertise in de mode-industrie, koestert Bernard een diepgaande interesse voor architectuur. Als artistic director bij Glenn Sestig Architects, drukte hij gedurende drie decennia zijn stempel op kleurenpaletten, materiaalkeuzes en sfeer, zo ook in de MOROBÉ-boetieks.

Als kersvers creative director kreeg Bernard meteen een uitdagende taak toebedeeld: de creatie van MOROBÉ’s allereerste accessoirecollectie, die handtassen, ceinturen en juwelen omvat.

Scroll To Top
Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Nieuwsbrief Bo Magazine
Schrijf je nu in!
ErrorHere