Lacoste toonde tijdens Paris Fashion Week zijn AW25-collectie voorgesteld op de legendarische Philippe-Chatrier-baan van Roland-Garros. De iconische tennislocatie werd voor de gelegenheid getransformeerd tot een intieme setting waar sport, cultuur en mode op elegante wijze samensmolten.
Onder de creatieve leiding van Pelagia Kolotouros slaat Lacoste een frisse, hedendaagse weg in. De collectie rekt de klassieke tenniscodes op, met silhouetten die zowel gestructureerd als soepel zijn, en herinterpreteert zo de Franse elegantie in een nieuwe, vrije vormentaal. De scenografie bracht hulde aan oprichter René Lacoste: een pionier die in de jaren 1930 niet alleen de tenniswereld veroverde, maar ook zijn stempel drukte op mode en lifestyle.


De sfeer was rebels en feestelijk – een uitnodiging tot escapisme in tijden van beperkingen. Bekende gezichten sierden de front row: Stromae en Coralie Barbier, Venus Williams, Adrien Brody, Taylor Zakhar Perez, Adèle Exarchopoulos, Pierre Niney en An Yu-jin gaven acte de présence en genoten zichtbaar van de show. Lacoste blijft trouw aan zijn erfgoed, maar kijkt met open blik naar de toekomst.



OVER LACOSTE
Lacoste is het creatieve geesteskind van Frans tenniskampioen René Lacoste. Het jonge tenniswonder houdt van uitdagingen en zijn teamcaptain weet dit. Hij belooft de 19-jarige speler een prachtig krokodillenleren koffer als hij de moeilijke wedstrijd wint. René Lacoste wint de wedstrijd niet, maar zijn hardnekkigheid op het veld is de pers niet ontgaan en bezorgt hem de bijnaam ‘de krokodil’.
In een poging om comfort en klasse te verenigen op en naast de tennisbaan, ontwerpt hij het allereerste poloshirt. Wat oorspronkelijk bedoeld was voor zichzelf en zijn vrienden, lag aan de basis van de lancering van Lacoste in 1933. Vandaag maakt het ontwerp nog steeds essentieel onderdeel uit van het DNA van het merk.